Różowawstążka wspólnie z Elixa

Akcja #rozowawstazka wspólnie z Elixa

Oktawia Staciewińska

Oktawia Staciewińska

Wiedza 2022-07-27 PRZECZYTASZ W 2 MINUTY

Październik to miesiąc poświęcony problematyce walki z rakiem piersi u kobiet. W tym miesiącu szczególnie dużo mówi się o profilaktyce, badaniach, skupia się także na zwiększaniu świadomości i wiedzy o tej chorobie. Marka Elixa oraz jej dystrybutor marka Apart połączyły siły i w wyjątkowy sposób już kolejny rok z rzędu dołączyły do kampanii.

Na początek kilka zasad, o których warto pamiętać:

  • Październik to miesiąc szczególnej aktywności na rzecz walki z rakiem piersi. To czas szerzenia informacji zwiększających świadomość o tej chorobie, jak również akcje wspierające realnie działania związane z profilaktyką i badaniami.
  • Marka Elixa stworzyła specjalny zegarek dedykowany tej inicjatywie. 30% dochodu ze sprzedaży modelu Apart przekaże na działalność Kampanii na Rzecz Walki z Rakiem Piersi.
  • Uzyskana ze sprzedaży zegarka kwota wspierać będzie badania nad rakiem piersi prowadzone przez Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie.

Badaj się regularnie

Od ponad 30 październik na całym świecie uznawany jest za miesiąc świadomości raka piersi (ang. Breast Cancer Awareness Month). W tym czasie wyjątkowo dużo i głośno mówi się o tematach związanych z profilaktyką, diagnostyką i nowoczesnym leczeniem nowotworów piersi. Podkreśla się przede wszystkim konieczność wykonywania regularnych badań.

Rak piersi jest najczęściej występującym nowotworem złośliwym u kobiet. Według danych WHO stanowi ¼ wszystkich nowotworów dotykających Panie. Jednak odpowiednio wcześnie wykryta choroba to duża szansa na całkowite wyleczenie.

Akcja #rozowawstazka wspólnie z Elixa

Kolor różowy jest silnie identyfikowany z kobiecością. Być może dlatego właśnie symbolem walki z chorobą, a jednocześnie znakiem solidarności z leczącymi się kobietami została różowa wstążka. Po raz pierwszy została zaprezentowana przez Amerykańskie Stowarzyszenie Raka Piersi. Od 1985 roku widoczna jest w przestrzeni publicznej – nie tylko w październiku.

Firma Estée Lauder Companies zainaugurowała światową akcję pod znakiem różowej wstążki. Jej śladami wiele firm włącza się w szlachetne działania pod hasłem #rozowawstazka, budując świadomość profilaktyki i udzielając w ten sposób wsparcia nie tylko kobietom walczącym z nowotworem, ale również placówkom i organizacjom z obszaru opieki zdrowotnej.

Marka Elixa oraz jej dystrybutor marka Apart połączyły siły i dołączyły do globalnej inicjatywy poprzez sprzedaż specjalnej edycji zegarka z kolekcji Finesse.

Elixa Finesse

Designerzy Elixy stworzyli specjalną edycję zegarka z kolekcji Finesse, w którym połączono dwa motywy, tak bardzo charakterystyczne dla akcji: kolor różowy oraz wstążkę. Model wykonano w tym właśnie kolorze, a jego minimalistyczną tarczę ozdobiono wspomnianym symbolem – filigranowym detalem w kształcie dobrze znanego motywu wstążki.

Zegarek został wyposażony w kwarcowy mechanizm, mineralne szkło chroniące tarczę oraz podwójny skórzany pasek. To szczególny wzór, który nie tylko pięknie zdobi kobiecy nadgarstek, ale jest także wyrazem solidarności z kobietami, zwłaszcza tymi dotkniętymi rakiem piersi. To również subtelna forma identyfikacji z ideami tej inicjatywy Na zegarku istnieje możliwość umieszczenia grawerunku, co może dodatkowo wzmacniać siłę jego przekazu. Polska jest drugim – po Stanach Zjednoczonych – krajem, w którym ten dedykowany walce z rakiem piersi zegarek jest dostępny.

Zakup tego unikatowego modelu jest jednak przede wszystkim realnym wsparciem dla Kampanii na Rzecz Walki z Rakiem Piersi. Marka Apart przekazuje aż 30% ceny każdego sprzedanego, tego właśnie zegarka z logo Elixa, na dofinansowanie badań nad rakiem piersi prowadzonych przez Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie.


Oktawia Staciewińska

Oktawia Staciewińska

Posiada ponad 10 lat doświadczenia dziennikarskiego, od kilku lat działa w marketingu. W Apart odpowiada za treści magazynowe i komunikację marki w mediach.

Więcej artykułów tego autora